Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Felmerülő kérdések és válaszok! 2019.04.06

Ez egy folyamatosan bővülő cikk lesz a felmerülő problémákról és azok legegyszerűbb megoldásairól.

A nyomtató működése során felmerülhetnek idegesítő problémák akár otthon, vagy irodában használjuk. Pályafutásom során sokszor szembesülők ugyanazon problémákkal, szóval most ezt szeretném összegezni:

1. Az utángyártott patron,toner berakását követően hiba üzenetet ír ki a nyomtató!

Nagyon sokan megrémülnek amikor hiba üzenetet olvasnak a nyomtatójuk kijelzőjén pedig sokszor egy egyszerű OK  gomb megnyomásával megoldható. A hiba üzenet lehet - " Hibás patron, nem megfelelő patron, nem kompatibilis nyomtató kellekanyag" - a nyomtató érzékelte, hogy nem eredeti kellékanyag lett behelyezve, nem kell megijedni, az utángyártott patronokon, tonereken nem minden esetben ugyanaz a chip, mint egy eredetin és érzékeli a nyomtató.

Szerencsére az utángyártott kellékanyagokat gyártó cégek figyelnek és úgy gyártják le az adott modellt, hogy megfelelően működjön! Utángyártott toner kazettára van szüksége csak hívjon vagy írjon nekünk!

2. Miért rossz a nyomtatási minőség?

Nagyon sok tényező okozhatja, hogy a nyomtató nem megfelelő minőségben nyomtat. Sokan hívnak és egyértelműen az utángyártott tintapatront vagy utángyártott tonert okolják (értem én, ez a legegyszerűbb, bár feltennék egy kérdést ha eredeti terméket vásárolnánk és azzal lenne hiba, ugyanez lenne a hozzáállásunk??)

El kell hogy keserítsek mindenkit, nem mindig az utángyártott kellékanyag a hibás, amennyiben igen akkor azonnal csere terméket biztosítunk.

Lehetséges okok: - a nyomtatófej hibája, - a beégetőmű hibája (lásd korábbi blogom), - egy bekoszolódott OPC henger, - egy sima papír beakadás, beakadt papír beszakadása a nyomtatóba.

Manapság amikor mindent a lehető legolcsóbban szeretnénk megszerezni, a gyártók rá vannak kényszerítve hogy olcsón állítsanak elő mindent - és például egy A4 fénymásoló papír és papír között is óriási a különbség (nézze meg mindenki nagyító alatt a papírt). Miért mondon ezt a papíros példát, mert múltkor egy olcsó minőségű papír miatt volt probléma a nyomtatási minőséggel. Az olcsó papírok felülete úgymond "bolyhos" és ezek az apró darabok beragadtak a nyomtatóba aminek következménye lett a nyomtatási minőség romlása. 

Egy másik gyakori hiba, színes nyomtatóval rendelkezünk amibe ugye 4 különböző színű tonert/patront kell behelyezni. Számos esetben, a négy kellékanyagot, négy különböző forrásból szerezzük be akkor előfordulhat, hogy a chipek nem tudnak megfelelően kommunikálni egymással és kalibrálási problémák lépnek fel.

3. Miért nem csatlakozik a nyomtatóm a Wi-fi-hez?

A kapcsolódási probléma egy általános jelenség, ki nem követte már el azt a hibát, hogy a megvásárolt nyomtatót a kezelési útmutató elolvasása nélkül kezdte el beüzemelni?

Minden nyomtató más, minden szoftver más ezért kérek mindenkit, hogy legalább lapozzon bele a kezelési útmutatóba.

Ha mégis felmerülne az esetleges hiba minden esetben azt javasolom, hogy kapcsoljuk ki mind a számítógépet, mind a nyomtatót és kapcsoljuk be újra. Másik megoldás ha az előző nem segített, távolítsuk el a nyomtató szoftvert, drivert a számítógépről és telepítsük újra.

Folytatás hamarosan.......